Anasayfa Yazarlar Durmuş Karabağlı Kapitülasyonlar ve Günümüzde Durum
Kapitülasyonlar ve Günümüzde Durum
Durmuş Karabağlı tarafından yazıldı.    Cuma, 25 Haziran 2010 20:21    PDF Yazdır e-Posta

aynportKelime manası olarak kapitülasyon bir memleketin içinde yaşayan her çeşit görüşe sahip,değişik kökenden olan fakat bir bütün olarak milleti oluşturan halkımız aleyhine idare edenler tarafından başka devletler lehine ekonomik , idari , kültürel bazda , içte ve dışta oluşan gruplara ayrıca dini yönden tanınan ve adli ayrımcılıklara,korumacıklıklara kapitülisyon denir.

Zaten Latince bir kelime olan  CABUT kökünden gelir.Türkçesi teslim olmak,bir nevi boyunduruk altına girmek ve baş eğmek  olarak devlet aleyhine millet zararına anlaşmalar yapmak anlamına gelir.

İşte Osmanlıların yabancılara tanıdığı bu hakların genel çerçevesini şöyle sıralayabiliriz.

1-Osmanlı devleti topraklarında serbestçe dolaşmak ve seyahat etme .

2-Osmanlı şehirlerinde serbestçe örgüt kurma ve örgütlenme.

3-Osmanlı sularında ve limanlarında serbest dolaşım, gemicilik işletmeciliği.

4-Her türlü taşıma ve satış serbestliği.

5-Yabancıların kendi arasındaki Osmanlı topraklarındaki uyuşmazlıkların kendi konsolosluklarına tanınan yargılama yetkisi ile halli.

Avrupa’ya  tek  ve karşılıksız Pazar haline gelen Osmanlı toprakları sanayisi olmayan fakir Anadolu köylüleri tarafından tarımla uğraşan hiç mamul mal üretmeyen,şimdiki gibi biz size daha ucuz veririz diye tarımı bile yok ettiğimiz gibi bizleri sömürmeye bizi yönetenler tarafından maruz bırakıldı.

Avrupaya karşı borçlanmada hızlanınca Düyun-u Umumiye’ye teslim olunmuştur. Yabancı şirketlere büyük imtiyazlar tanınmıştır. TCDD yolları  işletmesi bile onlara bırakılmıştır. Hatta devletin maliyesi bile kurulacak bir maliye komisyonunun denetimine bırakılması sevr anlaşmasının 232 .ci maddesi ile kabul görmüştür.

Gördüğümüz gibi ortada ismen bir devlet var ama,her yönüyle bir  müstemleke, sömürüye tamamen teslimiyet içeren,değerlerin saltanat uğruna yok olmasına meydan bırakan bir durum.Beceriksiz yönetimin acı sonuçları ve Osmanlının dağılışını hazırlayan faktörler.Memleketin bu tek dişi kalmış canavarlar tarafından iç mihrakların da destekleri ile işgaline kadar varan bir sonuç.

Bu teslimiyet 28.03.1921 tarihinde kurtuluş savaşı sonunda Ruslarla yapılan anlaşmanın 7.ci maddesi ile geçersiz sayıldı ve kaldırıldı. Lozan anlaşması ile tamamen kaldırılarak tarihin derinliklerine gömüldü.Masada günü geldiğinde bunları tekrar çıkarıp önünüze koymak için cebimize koyuyoruz diyen batılılar şimdi adı kapitülasyon olmasada  bizim dirayetsiz ve beceriksiz idarecilerimizin dış güçlere tanıdığı sınırsız uygulamalarla önümüze koydurmuşlardır.

Bu konuda örnekler saymakla bitmez.Yabancılara satılan sigara fabrikaları. Tütün eken Türk köylüsünü perişan etmiştir. Çünkü adam kendi tütününü getirip işliyor bize satıyor.Sizde maliyet yüksek onun için ben size daha ucuz şeker veririm diye şeker fabrikalarını satıyoruz.Pancar ekicisi Türk köylüsünü perişan ettik.Pancar fiyatları halen 5 sene önceki seviyede.Akaryakıt fiyatları üç kat fazla değerle satılıyor.Gübre fabrikaları satıldı ve gübre fiyatları üç kat fazla değerle satılıyor.Zirai mücadele ilaçları aşırı yüksek.Türk köylüsü bu pahalı girdilerle rekabet gücünü kaybetmiş adeta yabancı güçlerin kucağına atılmıştır. TMO.kapatılmış.köylünün mahsulünün beşte birini alır duruma indirgenmiş köylü esnafın insafına terk edilmiştir. Hububata verilen taban fiyat politikası işlememektedir. 2009 da 540 kuruş olan fiyat 2010 da 550 kuruş olarak açıklanmış TMO. nun kısıtlı alım politikasının devam edeceğinden esnaf yine 400-450 kuruşa malı götürecektir. Çünkü köylü boçludur ve satıp borcunu ödemek zorundadır. Tohum ıslah ve ifrit tohum üretme işlemlerine son verilmiş İsrailden  milyonlarca dolar karşılığı ithal edilmeye başlanmıştır. Ne acı bir durum değimli sizce.

Diğer taraftan canlı hayvan destekleri tamamen yok olmuş ,bir zamanlar Güney doğu ve Doğu Anadolu sığır üretim merkezleri gibi iken,yemin çok pahalı oluşu, üreticiliğin ve besi desteğinin olmayışı ve yetersizliği hem büyük baş hem küçük baş hayvancılığımızı tüketmiştir. Et için ithalat yapmaya başladığımız bunun en güzel delilidir. Bu arada et balık kurumu tesisleri o bölgelerimizde kaldırılmış,yok edilmiş ve çiftçimizin güvencesi ortadan kalkmıştır.

Kurumlar özelleştirilirken  devlet ve millet yararından çok satalım para gelsin bu günü kurtaralım gidişatı vardır. Elektrik fiyatları çok aşırıdır. Dağıtım özelleştirilmiş faturalarda çeşitli vergi ve sayaç okuma gibi özele çıkar sağlayan nakti değerler yer almaya başlamıştır.

Telekom yabancılara peşkeş çekilmiş,o yetmezmiş gibi vergi dahil ister konuş istersen konuşma sabit ücret her ay 15 TL.faturada yer almakta ve vatandaş soydurulmaya bilerek devam ettirilmektedir. Eskiden adına milli sanayimiz denirdi. Şimdi sanayimizin milliyeti bile belli değil.Bankaların %58 i.Sigorta şirketlerimizin %70.i satılmıştır. İşsizlik % 21,her 100 dolar ihracatın % 70.i ithalattan kaynaklanıyor.Nüfusumuzun % 21 .i açlık sınırının altında yaşıyor,eğer buna yaşamak denirse.

Dini açıdan baktığımızda yanılmıyorsam Peygamberimiz Hz. Muhammet öyle zaman olacak ki dini 72 fırkaya bölecekler demiş.Eğer bu gerçek hadis ise gerçekleşmek üzere. Bakınız tesbit ettiğim tarikat ve cemaat oluşumlar listesi.Fettullah hoca cemaati,İsmailağa cemaati,Kadiri Muhammediye Tarikatı, Menzilciler, Halveti Tarikatı,Cerrahiler, Hizb-ut tahrir, Nurcu kırkıncı hoca grubu, Galibiler, İcmalciler,Hakikatçılar, Ussakiler, Tilocular,Hazneviler,Hizbullahçılar, Işıkcılar, Nurcular, Süleymancılar, İskender paşa cemaati, Erenköy cemaati, Melamiler Adıyamanlı hoca Grubu,Belli büyük mezhepleri falanda sayarsak 72 sayısına az kalmış görünüyor. Af edersiniz ama böyle uydurma dini grupların peşine takılıp acaba nereye kadar gidilir siz düşünün. Bizleri yönetenler de çıkar,oy ve saltanatlarının devamı için bunlara çanak tutuyorlar halk yanlış yola sevk ediliyor onlar ise kasalarını dolduruyor.

Gelelim milli dediğimiz ama milliliğini kaybetmiş sanayi ve finans kuruluşlarımızın durumuna.

Bu gün TürkiyeABD-AB-ve İsrail’in emir kulu gibi  onların emirleri doğrultusunda hareket etmektedir.Bakmayın siz başbakanın gürleyip gürleyip yağmadığına. Bunları halk artık anlıyor oy ve çıkar için olduğunu.Böyle giderse iflas etmiş durum arz eden devletin iflasına kadar gider.Osmanlı bunu zamanımızda adı konmamış kapitülasyonların varlığı ile yaşadı ve iflas etti.Neticede dağılıp işgale uğradı .Şimdi o durumlar da akli evveller tarafından bizlere yaşatılmaktadır.

Bir alıntı tesbit olarak milliyetsizleşen kuruluşlarımız. Türk Telekom Arap’ın-Telsim İngiliz’in-Kuş Adası Limanı İsrailli’nin-İzmir Limanı Hong Kong’lunun-Araç Muayene işi Alman’ın- Başak Sigorta Fransız’ın-Adabank Kuveyt’linin- İETT.garajı Dubaili’nin-Avea Lüblanlı’nın-Petkim Ermeni’nin(Kazaklara sattık dediler yalan söylediler altından Ermeniler çıktı) –Rakımız Amerikalı’nın-Finansbank Yunanlı’nın- Oyak bank Hollandalı’nın- Demirbank Belçikalı’nın-Türkiye Finans Kuveyt’linin-Teb Fransız’ın-MNG bank Lüblanlı’nın- Alternatif bank Yunanlı’nın-Dışbank Hollandalı’nın-Şekerbank Kazak’ın- Cbank İsrailli’nin- Yapı Kredinin yarısı Finli’nin-Beymenin yarısı Amerikalı’nın-Enerjinin yarısı Avusturyalı’nın- Garanti bankın yarısı Amerikalı’nın- İzocam Fransız’ın- TGRT(Fox) Amerikalı’nın- Demir döküm Alman’ın-Döktaş Fransız’ın-Süper FM Kanada’nın. Bunların hepsi Türktü. Beş yıl  önce. Bunun neresi milli vicdanen siyasetten arınarak bir düşününüz.

Çare olarak bir alıntı ile son vermek istiyorum. Ahlaki şuurda Muhammet Mustafa,Milli şuurda Mustafa Kemal çizgisinde buluşmak.Bir elimizde Kur’an bir elimizde Nutuk ve Gençliğe Hitebe.Sağcı,solcu,başörtülü, mini etekli,başı açık,bir vakit,beş vakit veya hiç vakit namaz kılanlar,dedesinin kim ve nereden geldiğine takmadan,ben Türk’üm.Bu vatan benim diyenlerin bir araya gelmesindedir. Ne Mutlu böyle bir ulusa.

Durmuş Karabağlı-2010


Yorumlar  

#4 muammer eker GÜVEÇCİ » 09-07-2010 10:36

DURMUŞ ABİİ HER SATIRINA AYNEN KATILIYORUM BU HUSUSLARI KORKUSUZCA İNSANLARIMIZA ULAŞTIRDIGIN İÇİN BİNLERCE TEŞEKKÜRLER. üLKEMİZ İÇTEN VE DIŞTAN EKONOMİK, SINAİ, SİYASAL, DİNSEL, HUKUKSAL, KÜLTÜREL, SANATSAL, TARIMSAL, BÖLGESEL OLARAK TAM BİR MUHASARA VE KUŞATMA ALTINA ALINMIŞTIR. FACEBOOK DA BAŞBAKANLA YAZIŞTIK BÜYMEDE GELİŞMİŞ 20 ÜLKE İÇİDE %11.7 İLE 2.Cİ OLDUK DER. BENDE BAŞBAKANA CEVABEN ŞÖYLE YAZDIM. GALATASARAY DA ÖMRÜNDE BİR KEZ TESADÜFEN, HASBELKADER,RASGELE UEFA ŞAMPİYONU OLMUŞTU . BU İKİNCİLİKTE ONA BENZİYOR AMERİKAYI,ALMANYAYI,İNGİLTEREY İ,FRANSAYI DİLİMİZE BİLE ALAMIYORUZ DA ŞU İTALYAYI, İSPANYAYI YAKALAYABİLSEK RAZIYIZ HATTA BUNLARDANDA VAZGEÇTİK ŞU 16 MİLYONLUK HOLLANDAYI YAKALAYABİLSEK RAZIYIZ DİYE CEVAPLADIM.VE AAHHHH AHHHHH DİYEDE YAZDIM
BANA CEVABEN ŞU AN HOLLLANDAYI SOLLADIK YAKIN GELECEKTE İTALYAYI VE İSPANYAYI SOLLAYACAGIZ MERAK ETME RAHAT OL DİYE YAZDI.ŞİMDİ BEN DÜŞÜNÜYORUM . HOLLANDA DA YÜZBİNLERCE TÜRK ÇALIŞIYOR VE HİÇ BİRİ HENÜZ DÖNMEYİ DÜŞÜNMÜYOR İKEN VE BİR ÇOGU ANAYURDUNU BIRAKIP HOLLANDA VATANDAŞI OLUP ORAYA YERLEŞMEYİDE DÜŞÜNÜRKEN. HİÇ BİR HOLLANDALI İŞ ARAMAK ÇALIŞMAK İÇİN ÜLKEMİZE GELMEMİŞKEN HOLLLANDADAN 2.5 MİLYON EURO YA BÜYÜK OTOBÜSLER SATIN ALIRKEN BİÇERDÖVERDE HALA HOLLANDAYA BAGIMLI İKEN VE ÇİÇEKCİLİKTE VE TOHUMCULUKTA HALA HOLLANDAYA MUHTAÇ İKEN VE HOLLANDAYA GEREK TARIMSAL GEREK TEKNOLOJİK HİÇBİRŞEY SATAMAZKEN , HOOLANDAYI SOLLADIGIMIZA NASIL İNANABİLİR NASIL KENDİMİ RAHAT HİSSEDEBİLİRİM Kİ. İŞİN GERÇEGİNE GELŞİNCE ASLINDA ONLARDAN VE BUNLARDANDA VAZGEÇTİK ŞU GÜZEL YURDUMUZU PARAMPARÇA OLMAKTAN BÖLÜK PÖRÇÜK OLMAKTAN YOK OLMAKTAN BİR KURTARABİLSEK VEYA İÇSAVAŞ YAPMADAN ÇOK KAN DÖKMEDEN YURDUMUZU BİR DÜZLÜGE ÇIKARABİLSEK HERŞEYE RAZIYIZ
SAYGI VE SEVGİLERİMLE
+4 +−

muammer eker GÜVEÇCİ

#3 ziya » 26-06-2010 11:33

Merhaba Durmuş Bey, Ben size teşekkür ederim bizlere değişik konularda bilgiler veriyorsunuz. Sizin yakındığınız noktada ben size katılıyorum, keşke herkes yazılan konularda araştırmalar yapsa ve yazıları tam manasıyla özümsese. Yorumunuzda belirttiğiniz gibi esas olan Kur'an ve sünnet. İnsanı kurtaracak olanlar bunlardır. Bu noktalarda size katılıyorum. Bu noktada sapkın düşüncelere dalmış, iman ve itikat konusunda sapkınlığa düşmüş fırkaların cehennemlik olacağı söyleniyor.Bu noktada bende acizane bir görüşümü belirteyim. Paygamberimiz (sav) bir hadisinde Ümmetimin ihtilafında hayır vardır buyurmuştur. Bu hadis cok tartışılmaktadır. Bu noktada ihtilaf neye göndermede bulunuyor. Dinin asıl olan hükümleri konusunda ihtilaf insanı delalete götürür. Dinin Feri hükümlerinde yani asil olmayan hükümlerinde ihtilaf, buna da içtihatta diyebiliriz , olmaktadır. Bu da mezhepleri doğurmuştur. Bir örnek vereyim, Ayşe validemiz Peygemberimizin(sav) birgün yüzündeki sivilceyi sıkmıştır ve yüzü kanamıştır. Bunun üzerine Efendimiz (sav) abdest almıştır. Tabi Efendimizin yaşadığı dönemden sonraki dönemlerde imamlar bu konuda içtihata düşmüşlerdir. Bu noktada İmamı Hanefi yüzü kanadığından dolayı abdest aldığını söylemiş. Tabi bunu söylerken baska olaylarıda esas alarak söylemiştir. İmamı şafi ise Ayşe validemizin yüzüne dokunmasından dolayı abdest aldığını belirtmiş ve kanın abdest bozmayacağı hükmüne varmıştır. Tabi bunu söylerken baska hadiselere bakarakta bu sonuca varmıştır. Bizler hanefi mezhebi olarak kanın abdest bozduğunu bilir ve abdestimizi yenileriz. İşte bu noktalarda ihtilaf yada ictihat sapkınlığa götürmez. Ancak dinin asli unsurları üzerindeki sapkın ve bidat düşünceler o fırkaları cehenneme götürecektir. Bu noktada cemaatlerin sapkınlık boyutuna ulaşıp ulaşmadıkları ya da dinde cemaatlerin olup olmadığı konusunda dinimizin ve Efendimizin (sav) ne dediğine ve ne buyurduğuna bakmamızın uygun olacagını düşünüyorum. Bu benim acizane görüşüm,Tekrar teşekkür eder, saygılar sunarım.
+6 +−

ziya

#2 karabagli43 » 26-06-2010 10:50

Ziya bey araştırma yaparak tesbitlerinizi yorum olarak belirtmeniz yerinde bir davranış. Keşke herkes yazılanları okusa da araştırıp bir fikre sahip olsa. Bu konuda sizi hem takdir ediyor hemde teşekkür ediyorum. Bu konuda bende bildiğim ve inandığım bir kaç görüşümü söylemek istiyorum.Peygamberin sünnetine ve ashabının dini uygulamalarında takip ettiği yola Ehl-i Sünnet yani sünnet uygulamalarında ehil olanlar.Aklı kullanarak Kur'an ve sünneti kaynak olarak alan sahabelerin uygulamalarını örnek alan toplumlara ise ehl-i sünnet vel cemaat toplumları denilmiştir. Hz.Muhammet (s.a.v)ümmetim 73 fırkaya ayrılacak,bunlardan bir topluluk hariç hepsi cehennemliktir buyurmuştur. O topluluğun kimler olduğu sorulduğunda ise Benim ve ashabımın yolunda olanlar demiştir.Ümmetim sapıklık üzerinde bir araya gelmez,bunlar ayrışmadır. Din üzerinde ayrışmalar bid'at dır.Her bit'at (sapıklık) insanı cehenneme sürükleyeceğini söylemiştir. Burada kastedilen bazılarının bir araya gelip oluşturduğu cemaatlar değil,toplumlardan bahsedilir. Cemaatleşmeler peygamber zamanında değil onun ahrete intikalinden sonra oluşmaya başlamıştır. Peygamberde ileri görüşünden dolayı insanlığı bu bölünmeler için uyarmıştır. Peygamberin bu günkü oluşmuş hiç bir cematin tasvini öngördüğü söylenemez.Dinde cemaatleşme olmaz. Ancak kuranın emirleri ve peygamber sünneti ile sahabe uygulamaları dikkate alınarak fertler dinlerini yaşarlar.Buda acizane benim görüşüm. Saygılarımla.
+6 +−

karabagli43

#1 ziya » 25-06-2010 20:52

Merhaba Durmuş Bey, yazınızı okudum, birçok noktasına katılıyorum. Ancak, Peygamber Efendimizin(sav) hadisi şerifi ile ilgili noktada bazı şeyleri düzeltme gereği istedim. Bu konuyu Marmara Üniversitesinden ilahiyatçılara sordum. Öncelikle Efendimiz (sav) hadiste 73 fırkaya bölünecek diyor. Bu noktada Paygamber Efendimizin (sav)burada kastettiği fırkalardan bazıları şunlardır: Hariciler, Şia, Mu'tezile, Cebriye, Mürcie. Bunlar işi sapkınlık derecesine ulaştırmış ve ehli sünnetten uzaklasmıslardır. Ayrıca ilahiyatçılar burada kurtulacak fırka ile ilgili olaraksa "Ehli sünnet vel Cemaat" diye bahsediyorlar. Burada esas olanın Kur'an ve Sünnet olduğunu belirtiyorlar. Bugünkü varolan cemaatlerin bu fırkalarla alakası olmadığını söylediler. Mesela İranda bilinen Şiiliğin bazı kolları bu noktada bu fırkalar arasında sayılabilir. Ayrıca, 73 diye kastedilen bizim sayı birimimiz olarak 73 ye tekabül edemeyeceği durumuda mevcuttur. Bizde yüzlerce binlerce derken bu ifadeler cokluk arzeder. Aynı şekilde arapça da 7,70,700 gibi kavramlar da cokluk ifade etmektedir. Bu noktada hadisin günümüzdeki cemaatlere itafen söylendiği noktasında ilahiyatcılar hayır diyorlar.
Bu noktada okuyucularımızın yanlış bilgilendirilmesinin yanlış olacağı kanaatindeyim. Saygılarımla..
+9 +−

ziya

Yorum ekle

Son Güncelleme ( Cuma, 25 Haziran 2010 20:26 )
 


Yazarın Diğer Yazıları İçin Tıklayınız...

Emirdağ İlçe Sitelerimizden En Çok Takip Ettiğiniz Hangisidir?
 

Ayın En Çok Okunanı

Ziyaretçi Sayacı

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBugün1036
mod_vvisit_counterDün1435
mod_vvisit_counterBu Hafta3884
mod_vvisit_counterGeçen Hafta9791
mod_vvisit_counterBu Ay34935
mod_vvisit_counterGeçen Ay51525
mod_vvisit_counterTotal511813